Сьогодні дедалі популярнішими стають курси й гуртки з підготовки дітей до
школи. Проте вчителі початкових класів запевняють, що здебільшого дошкільнята
зовсім не готові до навчання. І йдеться не лише про вміння рахувати чи читати,
як вважає більшість батьків. Є вкрай важливі навички, які не змогли вчасно
розвинути в дитини.
1. Обмежений словниковий запас
Сучасні діти не вміють висловлюватися. Легко навчати дитину, яка знає
значення навіть застарілих слів. Їх ми часто зустрічаємо в казках. Але ці
знання присутні за умови, що дитині дійсно читали українські народні казки з
раннього віку. Сучасний першокласник добре знає про ноутбук чи смартфон. Але
він навіть не здогадується про значення, наприклад, назв предметів українського
побуту чи національного одягу:
макітра,
коромисло,
глечик,
припічок,
люстерко,
сито,
жбан,
запаска,
плахта.
А ці власне українські слова родом з нашого фольклору. Тож головна
рекомендація батькам і вихователям – читати казки українською мовою, дивитися
стару українську мультиплікацію, у сценаріях на дитячих святах задіяти не
«Фіксиків», а Котигорошка чи Солом’яного бичка.
2. Не сформовані уявлення про
країну, столицю, рідне місто
Чимало уроків у початковій школі мають пізнавальний характер. Більш
ерудовані діти краще засвоюють нові поняття. Аби мати успіхи в навчанні, слід
мати гарно закріплену базу: розуміти поняття «країна», «народ», знати чітко
свою адресу проживання та орієнтуватися у вулицях свого містечка чи району
великого міста. Обізнані діти можуть назвати всіх членів своєї сім’ї, їхні
захоплення, професії і навіть розповісти про сімейні традиції.
3. Не розвинене мовлення
Вчителям першокласників легко працювати з дітьми, які вимовляють всі звуки,
уміють гарно декламувати вірші, знають скоромовки, лічилки, приказки. Такі діти
розрізняють емоційні відтінки різних висловів і текстів, а тому легко та з
осмисленням сприймають прочитане, розповідь педагога.
4. Обмежений світогляд
Важко зацікавити дитину, яка у дошкільний період лише дивилася мультики на
планшеті. Такі діти дуже аморфні, відмовляються брати участь в обговореннях. А
от діти, батьки яких возили їх на екскурсії, відвідували музеї, гортали разом
дитячі енциклопедії, із задоволенням відгадують загадки, відповідають на
запитання вікторин. Вони мають запал і бажання продемонструвати свої знання.
5. Невміння бути задіяним у грі
Для сучасних першокласників зазвичай існує поняття комп’ютерних ігор. Але
дуже рідко вони знають активні вуличні ігри. А от діти, які багато часу
проводили з однолітками на вулиці чи були в літніх таборах, добре
соціалізовані. Вони швидко долучаються до ігрового процесу, через яких педагог
передає нові знання.
6. Погано розвинена уява
Дитина, яка вміє фантазувати, – велика рідкість. Дуже важко стимулювати
таких учнів розповісти уявну історію, колективно скласти казку чи математичну
розповідь по картинці. А це означає, що в дошкільному періоді з дітками мало
спілкувалися батьки, інші дорослі родичі. З дитиною достатньо багато
розмовляти, запитувати про її настрій і думки, аби вона навчилася мислити
образами.
Немає коментарів:
Дописати коментар