четвер, 27 серпня 2020 р.

 Карантинні обмеження в дитсадку: як пояснити і навчити?

 


З початком адаптивного карантину і відкриттям дитсадків – зіткнулися з різними труднощами. Карантинні обмеження впливають не тільки на фізичне, а й на психічне здоров'я дітей. Адже у нових умовах рівень стресу у вихованців значно підвищений. Як цього уникнути?

Жорсткі карантинні обмеження послабили, садки знову відкрились і здавалось, що найгірше попереду. Однак ми всі зіткнулися з новими проблемами, яких раніше не виникало. Одна з найвагоміших – складний психологічний період адаптації дітей до карантинних обмежень у дитсадку.  Дитині важко зрозуміти чому вона не може, як і раніше, обнімати та цілувати своїх друзів, грати натовпом у ігри, обмінюватися іграшками.  Вихователям складно пояснити чому їй заборонені ці маленькі щоденні радощі. Щоб уникнути сліз та стресу давайте подумаємо як полегшити цей період для вихованців. Найперше, варто зрозуміти які посткарантинні реакції виникають у дітей, як їх уникати, що варто знати батькам.

Яке завдання?

 Попереджений – значить озброєний. Важливо провести пояснювальну бесіду з батьками, найкраще дистанційно по Zoom чи Skype. Необхідно щоб батьки добре розуміли, що приводити дитину з ознаками респіраторного захворювання категорично заборонено. Найкраще з цим завданням справиться медична сестра закладу. Адже саме вона відповідає за стан здоров'я вихованців, проводить так званий «фейс-контроль». Вона доступно може пояснити всі протиепідемічні заходи, що проводяться в закладі. А заспокоїти батьків, зменшити їх тривожність допоможе практичний психолог. 

Наша рекомендація – пояснювати ситуацію не тільки батькам, а й безпосередньо дітям. Під час заняття можна підготувати мультфільм чи розповідь у формі гри, де зрозумілою мовою розповідатиметься про вірус і методи боротьби з ним. Погодьтесь, коли дитина зрозуміє, що може бути супергероєм просто миючи руки чи дотримуючись дистанції з дітьми, то це значно спростить завдання батьків та вихователів. Директор дитсадка повинен стежити за тим, чи всі учасники освітнього процесу виконують своє завдання. За новими вимогами, він може тимчасово відсторонити від роботи працівників з групи ризику – з хронічними захворюваннями чи віком від 60 років. У такій ситуації потрібно компенсувати дефіцит кадрів, розділити надмірне навантаження.

 Також його завданням є вирішення конфліктів. Вони виникають коли дитину не приймають в садочок через ознаки захворювання, а батьки не розуміють всієї серйозності ситуації. Вихователь має бути готовий до різної реакції з боку дітей. Якщо одні чемно послухаються, то інші можуть навіть влаштувати протест. Це можна пояснити нерозумінням дітьми заборон, яких раніше не було. Чому колись заохочували ділитись іграшками, а тепер ні. Саме тому важливо проводити пояснювальні бесіди з дітьми, про що ми писали вище.

 Також вихователю потрібно запастись терпінням і наперед підготувати відповіді на питання допитливих малят на кшталт «Хто такий коронавірус?», «А для чого мити руки?», «А чому вдома ми не дотримуємось таких правил?», «Чому все не так, як раніше?». Звичайно, ми не можемо пояснити ситуацію складними дорослими словами, однак потрібно доступно донести дитині головні правила гігієни. Важливо також не акцентувати увагу на тому, що батьки не навчили, чи навчили неправильно, особливо перед іншими дітьми.

Як допомогти дітям?

 Важливо набратися терпіння, адже нашим маленьким друзям потрібно більше часу для розуміння ситуації, підтримки від дорослих. Ні в якому разі не можна підвищувати голос, кричати «Вгамуйся», бо це може ще більше загнати дитину в стрес. Правильною тактикою є з'ясування чи дитина розуміє чому від неї це вимагають. А якщо ні – то ще раз спокійно все пояснити. Згладити ситуацію допоможе ваша щирість, розкажіть дитині, що вам також важко, однак скоро це мине і все буде добре. Зберігайте спокій. Зрозуміло що від карантинних обмежень втомились всі. Однак діти відчувають наші емоції, тому якщо персонал закладу буде стриманий та спокійний, то і діти «зарядяться» цим станом. Вони будуть відчувати опору та безпеку. Не звинувачуйте себе в тому, що вам стало важче знайти спільну мову з вихованцем, заспокоїти його.

Наодинці дозволяйте собі бути не в гуморі та злитись – це абсолютно нормально і допомагає «перезавантажитись». Проте, якщо дитина транслює вам схожі почуття, то залишайтеся спокійними, а їй дайте можливість висловити свої емоції. Потім підтримайте її, пообіцяйте що будете поряд незалежно від обставин. А краще запам'ятати всі правила та обмеження допоможе гра в лікаря. Так дітки зрозуміють для чого потрібна маска, як весело мити руки і навчати інших.

 Який висновок?

 Пам’ятайте, що відмова дітей виконувати нові для них вимоги – абсолютно нормально і очікувано. Адже вони це роблять несвідомо, причиною є нерозуміння ситуації. Наше завдання – підтримати і навчити. Допоможуть індивідуальний підхід, заміна нудних пояснень веселою грою. Багато залежить від нас. Якщо ми будемо терплячими та спокійними, то і діти будуть краще поводитись. Адже переймуть від нас цей стан, будуть відчувати надійну опору. Поясніть дітям, що без них ми не справимось. Що вони – маленькі супергерої, адже спасають світ від злого вірусу. Налагодьте довіру та контакт з вихованцями і згодом Ви здивуєтесь як вони стали з вами «заодно».

 



Немає коментарів:

Дописати коментар

22 квітня - День Землі